Er is er een jarig..... - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Bert Los - WaarBenJij.nu Er is er een jarig..... - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Bert Los - WaarBenJij.nu

Er is er een jarig.....

Door: Opa Los

Blijf op de hoogte en volg Bert

13 Oktober 2007 | Israel, Tiberias

Vandaag is Bop jarig. Hij is 50 geworden.
Dat herinnert ons aan het feit dat Diederik ook jarig is geweest. Hoewel wat te laat, Diederik alsnog van harte gefeliciteerd. We zullen proberen iets passend uit Israel mee te brengen. De hele fam. denkt mee. Verder aan iedereen de hartelijke groeten. Daag, de fam. uit Tiberias, Israel.

• 13 Oktober 2007 - 18:25

Ag:

Gefeliciteerd bop! In Nederland vieren mensen dat tegenwoordig groots, hoe doe je dat in Israel?

Even over dat rare mailtje over de sleutel in Colditz van (o)pa: waarsloeg dat nou op? Andy had gewoon de sleutel,
    vanmiddag zijn we nog bij jullie overburen geweest, de naaimachinewinkel. Jullie huis staat er nog, wel wat leeg en kaal. Het huis van de bovenburen is nog niet verkocht.

Morgen gaan wij voor een week naar Colditz.
    Wat saai, maar ja. We worden ook een beetje saai. Jullie allemaal een heel fijne tijd, ook straks met de Hakvoortjes.

groet,
    ag

• 24 Oktober 2007 - 09:00

Willeke:

Beste familieleden,

Om totale duidelijkheid te scheppen in de familie, een mail voor iedereen. Ik heb zoveel mogelijk emailadressen verzameld van familieleden.

De duidelijkheid die ik ga verschaffen betreft het verjaardags feest van Opa. Hij word 75 en wil dat op een modeste wijze vieren. Aldus hier het plan:

- Het schitterende pand van de studentenvereniging C.S.R. Delft is voor zaterdag 10 november afgehuurd.
    - We mogen er van 18.00-3.00 blijven.
    - We hebben de beschikking over een grote achterzaal, met bar waar we van de tap bier kunnen drinken en tegen een gereduceerde prijs overige drankjes kunnen nuttigen. Wijn mag zelf meegenomen worden.
    - Er is een beamer aanwezig die we voor 4 euro per uur kunnen huren. Kunnen we de foto's van Israel zien en Kenia.
    - We hebben de keuken ook afgehuurd. Dit schept de mogelijkheid om zelf een mooie maaltijd in elkaar te zetten. Het is een uitgebreide keuken, die er opgemaakt is om voor grote groepen eten te bereiden. Er is ook een frituur-pan/vetput waar we de nodige kroketten en pattattekes voor de kleinere onder ons kunnen maken. Ik, Willeke, zal voor de ouderen een lekkere maaltijd bedenken die we daar kunnen gaan maken. Er zijn stoelen en tafels aanwezig waaraan we kunnen eten.
    - Er is een piano waar we gebruik van kunnen maken (liederen zingen om het eten af te sluiten.)
    - We moeten alles weer zelf schoonmaken na afloop.
    - De huur van het pand bedraagt 150 euro voor een avond, inclusief gebruik van de keuken.
    - Overige kosten:

Prijzen consumpties:

Fris (per glas) € 0.75

Fris (per fles) € 6.00

Bier (per glas) € 1.00

Bier (fust, 50 liter) € 170.00

Speciaal bier (per flesje) € 1.20

Wijn (per fles) € 8.00 (DIT MAG DUS ZELF MEEGENOMEN WORDEN!)

Sterk € 2.50

Mixen € 3.00

Kan koffie € 3.50

Kan thee € 2.50

Borrelnoten € 1.50

Repen € 1.00

Garnituur e.d. is voor eigen verantwoordelijkheid gebruiker.

Eventueel kunnen we voor 18.00 nog wat in Delft gaan ondernemen met zijn allen.

Commentaar, kritiek, of lovende woorden?

Mail me!

Groet,
    Willeke

• 24 Oktober 2007 - 16:56

Ag:

Kunnen jullie het vluchtnummer doorgeven waarmee jullie vrijdag hopen te vliegen?
    Kunnen we nagaan wanneer jullie landen.