Tiberias - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Bert Los - WaarBenJij.nu Tiberias - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Bert Los - WaarBenJij.nu

Tiberias

Door: Opa Los

Blijf op de hoogte en volg Bert

05 Oktober 2007 | Israel, Tiberias

Hallo, beste kinderen, Vandaag zijn we naar de berg der zaligsprekingen geweest en naar Kapernaum, enz. Allemaal dingen die vlak bij T.liggen. Morgen is het Sabbath, maar we gproberen naar Safat te gaan, om de Synagoge daar te bekijken en de kunstenaars die daar wonen. Het weer is (gelukkig) niet zo warm meer. Op dit moment zitten we in het gebpouw van VN, daar is elke vrijdag een soort bijeenkomst om elkaar bij te praten. Er wordt dus veel gepraat en gedronken. Maar volgende week is er een caribische avond, met Hwaii kleding enz. Voorlopig vermaken we ons nog wel. Ik zit nu dus aan vreemde PC. dus ik kan geen foto's sturen. Morgen misschien bij Emily wel. Kom,er staat bier voor mij, en wijn voor je moeder, dus ik stop ermee. Groeten aan
ieder je tegen komt en tot horens.
Papa.

  • 05 Oktober 2007 - 20:13

    Aster:

    oh oh oh was ik ook maar in Israel! Maar nee, er is slechts een toets Grieks die mij wacht. Klinkt leuk allemaal wat jullie doen. Zo leer je de VN ook meteen kennen.Hebben ze nog een antropologische theoloog nodig die bijna afgestudeerd is?

  • 05 Oktober 2007 - 22:40

    Gert-Jan:

    Tot Horens ??? Horens des overvloed zeker! Het drinken van wijn en bier is een opvallend centraal en regelmatig beschreven bezigheid in jullie berichten.
    Maar we gunnen het jullie van harte.
    Hier gaat alles goed.
    Emma zou in het weekend graag naar Opa en Oma Los willen maar ze zal nog wat geduld moeten hebben.
    Veel plezier daar en doe ook maar de groeten aan iedereen.

    GertJan, Annemiek en Emma.

  • 06 Oktober 2007 - 06:33

    Emily:

    Ook al lijkt het centrale thema van deze berichten het nuttigen van bier en wijn, in wezen geven ze aan dat hun ritme niet veel verschilt van thuis! (O)pa, misschien de volgende keer ook noemen dat we wel eens koffie en thee drinken!
    zoals nu, ik ga nu koffiezetten!
    Emily

  • 06 Oktober 2007 - 07:33

    Willeke:

    Bij deze moet ik de groeten over brengen van Opa en Oma Neels. Ik voeg de mijnen daar ook aan toe. Ziet en klinkt allemaal erg leuk daar. Ik heb deze week alle foto;s van Betty mijn huisgenootje bekeken, die 3 maanden in Isreal heeft gezeten. Gaan jullie nog naar Petra? Dat zag er erg mooi uit op de foto's. Als het nodig is een dokter over te laten vliegen, schroom niet en bel me. hihi.

    Willeke

  • 06 Oktober 2007 - 14:32

    Maaike:

    Een pedagogoog kan natuurlijk ook erg handig zijn in Israël.
    Veel plezier nog met het drinken van wijn, bier en koffie!

  • 06 Oktober 2007 - 19:27

    Marjan:

    Nee, wat ze daar goed kunnen gebruiken zijn theologen; die zelf ook nog wat van Israel willen leren. Morgen is het Israel-zondag, dan hebben wij het over onze onopgeefbare verbondenheid met Israel. En wat dat betekenen moge. Lees Habakuk 3. Dat doe ik ook.

    Verder wil ik ook met pensioen en een zwaar leven leiden van zwemmen en luieren.

    Met gepaste trots wil ik hier even vermelden dat Floria gisteren 'even' heeft leren fietsen. Hij was met een vriendje van vijf jaar aan het spelen die een fiets zonder zijwiltjes heeft. Deze Bart deed Florian voor hoe hij fietsen moest. Florian volgde zijn advies op en na één mislukte poging had hij in de gaten hoe het werkt. Hij wil nu een fiets voor zijn verjaardag...

    Zullen we nog wat aan Wilma meegeven voor de lijdende familie-leden?

    Groeten, Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Tiberias

Voor het laatst in Israel.

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2008

Een blog.

10 Maart 2008

Blog

27 Januari 2008

Zondagmorgen

12 Januari 2008

Zaterdag, werkdag in huis .

30 December 2007

De herdertjes lagen bij nachte.
Bert

Commentaar overbodig.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 65097

Voorgaande reizen:

21 November 2017 - 13 December 2016

Oman Oman

27 Augustus 2011 - 29 September 2011

Herfstreis.

24 Juni 2011 - 06 Augustus 2011

Toch nog op vakantie.

24 April 2011 - 06 Mei 2011

Nog eens op naar Jeruzalem.

13 September 2009 - 25 September 2009

Vanuit Londen

29 Maart 2009 - 30 Maart 2009

In het ziekenhuis.

02 Maart 2009 - 23 Maart 2009

Voor het laatst in Israel.

14 Mei 2010 - 30 November -0001

Eindelijk op weg .

13 Juni 2010 - 30 November -0001

Eindelijk op weg .

Landen bezocht: