De oudjes - Reisverslag uit Langres, Frankrijk van Bert Los - WaarBenJij.nu De oudjes - Reisverslag uit Langres, Frankrijk van Bert Los - WaarBenJij.nu

De oudjes

Door: Opaisraël.

Blijf op de hoogte en volg Bert

24 April 2014 | Frankrijk, Langres

Vendres, 22-04-2014.
“Verdraaid nog aan toe, neemt die Tomtom alweer de verkeerde afslag”.
We moeten naar het kampeerterrein Blue Bayou, en dat ligt toch in Valras Plage?
Vorig jaar was de Tt ook al in de war. Hij bracht ons midden in het dorp, waarvan we dachten: dit is Valras Plage.
Maar het kampeerterrein ligt een heel eind buiten dat dorp. We hebben het met vragen gevonden.
Achteraf blijkt dat Blue Bayou in Vendres ligt. En als je dan Valras Plage in tikt komt de Tt. niet in Vendres. Zo dom was de Tt. dus niet. Maar wel zijn bazen!
Omdat ik vorig jaar de hele omgeving per fiets had verkend, wisten we zonder Tt. het kampeerterrein wel te vinden.
“Ha, meneer Los, u bent er al!” worden we hartelijk begroet door een medewerker van de Blue Bayou, een Hollandse man.
“Ja, de papieren liggen al gereed.”
Enkele minuten en handtekeningen later: “rijdt u maar achter me aan, dan zal ik het huisje aanwijzen, tegelijk nagaan of de inventaris klopt, en dat er niets kapot is.”
Die controle vind ik wel goed, want ik heb wel € 150,00 borg moeten storten, en als er dan een bestaand gebrek aan de dag zou komen?
Hij geeft nog enkele aanwijzingen, en we kunnen ons bungalowtje in richten.
Al snel zijn we heel gelukkig met ons onderkomen, want aan alles is gedacht.
Het is weliswaar niet groot, maar voor ons is het prima.
Twee slaapkamers, een badkamer, een keukenblok, en een heel leuk balkonnetje, met een tafel en stoelen, een wijs uitzicht, een parkeerplaats voor de auto. En het leuke is, dat ons bungalow precies tegenover de plaats ligt waar we vorig jaar met de camper stonden.
Hier kunnen we het wel een week uithouden.
Voor een gezin met 6 personen zou het wel een beetje krap zijn. En ook voor wat gezette personen zou het misschien te klein zijn. Maar niet voor ons.
Nadat we ons huisje wat hebben ingericht, een beetje dww. hebben gedronken, en wat hebben gesluimerd, krijgen we trek.
En nu zijn we helemaal gelukkig dat we zomaar de auto kunnen pakken en naar Carrefour kunnen rijden.
Helaas geen FLUNCH.
Een restaurant in de buurt is al gesloten, dus zijn we aangewezen op een Amerikaans fastfood keten.
Op onze terugweg genieten we van een schitterende zonsondergang. Ongelofelijk mooie wolkenpartijen, en prachtige kleuren.
Dat belooft wat voor morgen, want we hebben zojuist een stevige regenbui achter de rug, en de zon is van harte welkom.
(We hebben nu internet gekocht voor zeven dagen.)
Opa en Oma Los.

• 24 April 2014 - 14:18

Hennie Los:

Wat leuk om de belevenissen weer even te kunnen volgen!
    En nu weer 7 dagen internet, dus met de vervolgreportages komt het ook goed. Heel veel plezier daar!
    Groetjes, Hennie Los
    Ps: Er staat nog wel boven uw verslag dat het een 'herfstreis' is, zo slecht zal het weer toch niet zijn?

• 24 April 2014 - 14:35

Marjan:

Dag lieve papa en mama,

het ziet er naar uit dat jullie het weer prima voor elkaar hebben.
    Wij hebben iets te vertellen. Er gebeurt hier niet zo veel bijzonders,
    Diderik doet een audit, Florian is op School, en ik zit achter mijn bureau,

groeten, liefs, Marjan

• 24 April 2014 - 23:11

Ag:

Joeg, ik heb jullie ook gevonden, ik kwam eerst bij een reisverslag van Israël aan.
    Mooi verhaal, nu nog de foto, s. En hier gebeurt van alles, heb vandaag geleerd dat je met een baby van 16 maanden moet onderhandelen als ie huilt (cursus conflictbehee ding of i.d.)
    Gr ag