Op bezoek bij E en B met de kinderen - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Bert Los - WaarBenJij.nu Op bezoek bij E en B met de kinderen - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Bert Los - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij E en B met de kinderen

Door: Opa Los

Blijf op de hoogte en volg Bert

03 Oktober 2007 | Israel, Tiberias

Ha,mensen in Holland.Ik begrijp, dat de foto's goed overgekomen zijn. vandaag geen foto's. Ja, ik maak met het toestel van G opnamen. Vandaag een drukke dag gehad. Omdat morgen (do.dag) het Loofhuttenfeest afgesloten wordt, gingen de winkels heel vroeg dicht vandaag, en morgen zijn ze helemaal dicht. Omdat E. zei dat het heel druk is in de supermarkt,(vrijdag gaan de winkels ook vroeg dicht, vanwege Sabbath) moesten we al om negen uur weg, om voor dagen voedsel te kopen. Het was inderdaad heel druk, en gelukkig ook koel,( in de s-markt althans) Toen terug naar ons appartement (witte wijn tijd!) en we moesten om kwart over twee weer klaar staan, om naar het zwembad te gaan. Niet bij het hotel,maar een gewoon zwembad, vlakbij de Jordaan, waar de Pinksterlieden gedoopt worden. We hebben gezwommen, gelezen, gepuzzeld,je begrijpt dat we doodmoe waren. Nu zijn E en B en de kids naar een afscheidsfeestje van een VN-er en wij passen op hun huis. Elkje vrijdagavond is er een bijeenkomst van de VNers en a.s vrijdagavond mogen wij ook mee. Nou jullie weten zo'n beetje waar we ons mee bezighouden. Morgen gaan we naar Haifa, naar het strand.Het wordt dus weer een zware dag, met luieren, puzzelen, lezen, pootje baden, zwemmen enz.Toch hoeven jullie geen medelijden met ons of andere fam.leden te hebben. We zijn flink en sterk en we slaan er ons wel doorheen. Maar ja, als we straks terug zijn..........We zullen wel zien. Nog maar niet aan denken. Voorlopig denken we nog niet aan 25 - 10.
Wat een verhaal he ! De goeten van ons allemaal, uit een zonnig en warm Israel (ong.35 graden C) Jullie fam.in Tiberias.

• 03 Oktober 2007 - 21:55

Wilma:

Hallo pap, kun je aan Emily vragen of ze een boodschappenlijstje mailt. Er zijn al letters in de handel: met noten, melk of puur? En hoeveel noten, ook gevulde spec. en brspec.brok?

Verder graag een lijstje met wat ik mee moet nemen aan bijv. handdoeken ed.

Ik hoop niet dat jullie uitgezwommen zijn als wij komen.

• 03 Oktober 2007 - 22:14

Marieke:

Je bent hier nooit uitgezwommen! De zwembaden gaan binnenkort dicht, maar het meer is altijd open!

• 04 Oktober 2007 - 08:14

Ag:

wat een ellende, al dat zwemmen.
    Nee, dan wij hier: gisteren de bovenverdieping schoongemaakt, daarna snel naar Utrecht, tussen de files door, in de regen, gewinkeld, chinees gegeten bij Maaike en daarna kringinstructie.
    Ondertussen zaten Gerdien en Kirsten de hele dag op school en hadden ze 's avonds volleybaltraining. En Hans heeft een lezing gegeven geillustreerd door een zelf gemaakte beamer presentatie waar hij heel de dag aan gewerkt heeft. O nee, niet de hele dag, 's middags even op de fiets naar Amsterdam voor een orgelboek.
    Missen jullie echt niets?????